Om SagDokumentIndeks

Formål
Denne version af servicen er under udfasning. Varsel er udsendt d. 31.07.2019 og servicen udfases med udgangen af april 2020.

Du kan anvende Sags- & Dokumentindeks version 5 i stedet.

SF1470 – Formålet med integrationen Sags- og dokumentindeks er at give anvendersystemerne mulighed for at vedligeholde kopier af deres sager og dokumenter i indekset, samt at kunne understøtte sagsoverblik i f.eks. SAPA og KMD Sag. Sags- og dokumentindeks giver adgang til samtlige bagvedliggende webservices.

Læs mere i version 2.8.2 af integrationsbeskrivelsen

For at få adgang til denne service, skal dit it-system være tilknyttet visningsgruppen MONOPOLBRUD i STS Administration. Hvis du ikke kan se servicen i STS Administration, skal du kontakte helpdesk@serviceplatformen.

Versionsnr.
4.0
Pris
Brug af denne service i test- og produktionsmiljøet er indeholdt i buffetprisen, som består af en fast pris for brug af de fleste services på Serviceplatformen.

Læs mere om afregningsmodellen for Serviceplatformen på:

http://www.kombit.dk/indhold/afregning-brug-af-serviceplatformen

Bemærk denne version er planlagt til udfasning den 1. maj 2020 og der kan derfor ikke indgås nye serviceaftaler. Benyt i stedet nyeste version af snitfladen.

Status
Fuldt tilgængelig  Oppetid100,0%  Svartid212 ms
Beskrivelse
Servicens funktion

Fagsystemet tilgår Sags- og dokument data via synkron forespørgsel til Serviceplatformen på en af de i alt 3 bagvedliggende webservices som Sags- og dokumentindeks består af:

  • SF1470 - Sagsdokumentindeks
  • SF1470 - Dokumentindeks
  • SF1470 –SagIndeks

Detaljer om de bagvedliggende services i Støttesystemerne, Vilkår for anvendelse, begrebsmodel etc. findes i de tilhørende dokumenter i integrationsbeskrivelsens bilag (referencen i integrationsbeskrivelsen er [WSDL-EXT]). Herunder henvises også til de af KOMBIT udarbejde anvisninger til anvendelse af Støttesystemet. Du finder anvisningerne i integrationsbeskrivelsen (referencen i integrationsbeskrivelsen er [ANVISNING]).

Servicens datagrundlag

De tre webservices indeholder følgende operationer

SagIndeks
  • Import
  • Opdatér
  • Fjern
  • Fremsoeg

Anvendersystemet udfører operationen Import eller Opdatér for at vedligeholde kopier af sager og/eller dokumenter i indekset. Der benyttes Import til at tilføje nye sager og/eller dokumenter og Opdater til at ændre indholdet af eksisterende sager og/eller dokumenter (herunder at tilføje journalnotater). Anvendersystemet udfører operationen Fjern til at fjerne sager og/eller dokumenter (dvs. fysisk slettes). Anvendersystemet udfører operationen Fremsoeg for at læse sager og eller dokumenter i indekset.

DokumentIndeks
  • Passivér
  • Slet
  • Kassér
  • Fjern

Anvendersystemet udfører operationen Passiver eller Slet for at opdatere eller ændre tilstanden for et dokument i indeksene. Anvendersystemet udfører operationen Fjern til at fjerne sager og/eller dokumenter (dvs. fysisk slettes). Anvendersystemet udfører operationen Kassér for at kassere et dokument i indeksene.

SagDokumentIndeks
  • Import
  • Opdatér
  • Fjern
  • Fremsoeg

Anvendersystemet udfører operationen Import eller Opdatér for at vedligeholde kopier af sager og/eller dokumenter i indekset. Der benyttes Import til at tilføje nye sager og/eller dokumenter og Opdater til at ændre indholdet af eksisterende sager og/eller dokumenter (herunder at tilføje journalnotater). Anvendersystemet udfører operationen Fjern til at fjerne sager og/eller dokumenter (dvs. fysisk slettes). Anvendersystemet udfører operationen Fremsoeg for at læse sager og eller dokumenter i indekset.

Integrationen indeholder data fra diverse fag –og ESDH systemer der vedrører sags og dokument objekter, sammen med tilhørende relationer og roller. Der er ikke en fast datakilde der leverer data til indeksene. Af fagsystemer vil det være systemer som KMD Sag, KY, UDK, SAPA, KSD, E&E. Derudover vil mange lokale kommunale ESDH systemer kunne levere data til indeksene.

Integrationen indeholder data fra diverse fag –og ESDH systemer der vedrører sags og dokument objekter, sammen med tilhørende relationer og roller.

Der er ikke en fast datakilde der leverer data til indeksene. Af fagsystemer vil det være systemer som KMD Sag, KY, UDK, SAPA, KSD, E&E. Derudover vil mange lokale kommunale ESDH systemer kunne levere data til indeksene.

Test af servicen

Myndigheden (kommunen) skal selv forsyne systemet med testdata via snitfladen eller GUI.

Type
Dataelementer
Input og Output
Teknisk beskrivelse
Servicen er udstillet med følgende sikkerhedsmodeller
  • Certifikat - AuthorityContext
  • SAML – Token

Læs mere om sikkerhedsmodellerne i Serviceplatformen opsætningsguide leverandoerer.

Servicens endpoint er følgende:

  • Produktionsmiljøet: https://prod.serviceplatformen.dk/service/SagDokument/SagDokumentIndeks/4
  • Testmiljøet: https://exttest.serviceplatformen.dk/service/SagDokument/SagDokumentIndeks/4

  • Produktionsmiljøet: https://prod.serviceplatformen.dk/service/SagDokument/SagIndeks/4
  • Testmiljøet: https://exttest.serviceplatformen.dk/service/SagDokument/SagIndeks/4

  • Produktionsmiljøet: https://prod.serviceplatformen.dk/service/SagDokument/DokumentIndeks/4
  • Testmiljøet: https://exttest.serviceplatformen.dk/service/SagDokument/DokumentIndeks/4
Vilkår for servicen
Anvendelse af servicen på testmiljøet

Det er muligt at teste mod servicen SagDokumentindeks. Indledningsvis skal man indgå en serviceaftale via STS Administration. Læs mere om hvordan der anmodes om serviceaftaler i Brugervejledning til administrationsmodulet.

Bemærk:

Det er anvenderes eget ansvar at levere testdata til indeksene via opertationen importer.

Anvendelse af servicen på produktionsmiljøet

Der gælder særlige vilkår for anvendelse af Støttesystemet Sags- og Dokumentindeks. Vilkårene står beskrevet i Underbilag 2J – Vilkår for integration til støttesystemet Sags- og Dokumentindeks. Du finder vilkårene i bilagsfilen for integrationsbeskrivelsen (referencen i integrationsbeskrivelsen er [WSDL-EXT]).

En serviceaftale på integrationen Sag-og dokumentindeks giver adgang til de 3 bagvedliggende webservices

Læs mere om Serviceplatformens generelle vilkår for leverandører her.

Læs mere om Serviceplatformens generelle vilkår for kommuner her.
UUID
c67b30f0-22d5-4726-9fe3-a0254deb1c2a
Aftaler
For at oprette Serviceaftaler på denne service, skal du logge på STS Administration.