Læs mere i version 2.4.0 af integrationsbeskrivelsen.
Om DokumentIndeks
Læs mere om afregningsmodellen for Serviceplatformen på:
http://www.kombit.dk/indhold/afregning-brug-af-serviceplatformenServicen er udstillet med fire følgende operationer, som benyttes til at ændre tilstand på et eller flere dokumenter i indekserne:
- Passivér
- Slet
- Kassér
- Fjern
Anvendersystemet udfører operationen Passiver eller Slet for at opdatere eller ændre tilstanden for et dokument i indeksene. Anvendersystemet udfører operationen Fjern til at fjerne sager og/eller dokumenter (dvs. fysisk slettes). Anvendersystemet udfører operationen Kassér for at kassere et dokument i indeksene.
Detaljer om de bagvedliggende services i Støttesystemerne, Vilkår for anvendelse, begrebsmodel etc. findes i de tilhørende dokumenter i integrationsbeskrivelsens bilag (referencen i integrationsbeskrivelsen er [WSDL-EXT]). Herunder henvises også til de af KOMBIT udarbejde anvisninger til anvendelse af Støttesystemet. Du finder anvisningerne i integrationsbeskrivelsen (referencen i integrationsbeskrivelsen er [ANVISNING]).
Servicens datagrundlagIntegrationen indeholder data fra diverse fag –og ESDH systemer der vedrører sags og dokument objekter, sammen med tilhørende relationer og roller.
Der er ikke en fast datakilde der leverer data til indeksene. Af fagsystemer vil det være systemer som KMD Sag, KY, UDK, SAPA, KSD, E&E. Der ud over vil mange lokale kommunale ESDH systemer kunne levere data til indeksene.Servicens forretningsmæssige kobling til øvrige services
Servicen bruges ofte sammen med de to øvrige services for snitflade SF1470: Hvor SagsDokumentindeks bruges til import og fremsoeg vil Sagsindeks og Dokumentindeks blive brugt til passivering, sletning og kassering af henholdsvis sager og dokumenter.Test af servicen
Det er jf. integrationsdokumentationen anvenders eget ansvar at tilvejebringe testdata til det eksterne testsystem. Ligeledes skal diverse serviceaftaler være på plads før den enkelte anvender kan få adgang til det eksterne test miljø og de snitflader der skal testet.Når integrationen er skabt kan testdata indsættes via operationen ”import” som findes i servicen SagDokumentindeks
Input og Output
- Certifikat - AuthorityContext
- SAML – Token
Læs mere om sikkerhedsmodellerne i Serviceplatformen opsætningsguide leverandoerer.
Servicens endpoint er følgende:
- Produktionsmiljøet: https://prod.serviceplatformen.dk/service/SagDokument/DokumentIndeks/5
- Testmiljøet: https://exttest.serviceplatformen.dk/service/SagDokument/DokumentIndeks/5
Der skal indgås serviceaftaler med servicen via STS Administration. Læs mere om hvordan der anmodes om serviceaftaler i Brugervejledning til administrationsmodulet.
Bemærk:Det er anvenderes eget ansvar at levere testdata til indeksene via operationen importer.
Anvendelse af servicen på produktionsmiljøetDer gælder særlige vilkår for anvendelse af Støttesystemet Sags- og Dokumentindeks. Vilkårene står beskrevet i Underbilag 2J – Vilkår for integration til støttesystemet Sags- og Dokumentindeks. Du finder vilkårene i bilagsfilen for integrationsbeskrivelsen (referencen i integrationsbeskrivelsen er [WSDL-EXT]).
Læs mere om Serviceplatformens generelle vilkår for leverandører her.
Læs mere om Serviceplatformens generelle vilkår for kommuner her.