Om DokumentIndeks

Formål
SF1470 - Denne integration har til formål at give anvendersystemerne mulighed for at vedligeholde kopier af deres sager og dokumenter i indekset, samt at kunne understøtte sagsoverblik i f.eks. SAPA og KMD Sag.

Læs mere i version 2.4.0 af integrationsbeskrivelsen.

Versionsnr.
5.0
Pris
Brug af denne service i test- og produktionsmiljøet er indeholdt i buffetprisen, som består af en fast pris for brug af de fleste services på Serviceplatformen.

Læs mere om afregningsmodellen for Serviceplatformen på:

http://www.kombit.dk/indhold/afregning-brug-af-serviceplatformen
Status
Ikke tilgængelig  Oppetid100,0%  Svartid192 ms
Beskrivelse
Servicens funktion

Servicen er udstillet med fire følgende operationer, som benyttes til at ændre tilstand på et eller flere dokumenter i indekserne:

  • Passivér
  • Slet
  • Kassér
  • Fjern

Anvendersystemet udfører operationen Passiver eller Slet for at opdatere eller ændre tilstanden for et dokument i indeksene. Anvendersystemet udfører operationen Fjern til at fjerne sager og/eller dokumenter (dvs. fysisk slettes). Anvendersystemet udfører operationen Kassér for at kassere et dokument i indeksene.

Detaljer om de bagvedliggende services i Støttesystemerne, Vilkår for anvendelse, begrebsmodel etc. findes i de tilhørende dokumenter i integrationsbeskrivelsens bilag (referencen i integrationsbeskrivelsen er [WSDL-EXT]). Herunder henvises også til de af KOMBIT udarbejde anvisninger til anvendelse af Støttesystemet. Du finder anvisningerne i integrationsbeskrivelsen (referencen i integrationsbeskrivelsen er [ANVISNING]).

Servicens datagrundlag

Integrationen indeholder data fra diverse fag –og ESDH systemer der vedrører sags og dokument objekter, sammen med tilhørende relationer og roller.

Der er ikke en fast datakilde der leverer data til indeksene. Af fagsystemer vil det være systemer som KMD Sag, KY, UDK, SAPA, KSD, E&E. Der ud over vil mange lokale kommunale ESDH systemer kunne levere data til indeksene.

Servicens forretningsmæssige kobling til øvrige services

Servicen bruges ofte sammen med de to øvrige services for snitflade SF1470: Hvor SagsDokumentindeks bruges til import og fremsoeg vil Sagsindeks og Dokumentindeks blive brugt til passivering, sletning og kassering af henholdsvis sager og dokumenter.

Test af servicen

Det er jf. integrationsdokumentationen anvenders eget ansvar at tilvejebringe testdata til det eksterne testsystem. Ligeledes skal diverse serviceaftaler være på plads før den enkelte anvender kan få adgang til det eksterne test miljø og de snitflader der skal testet.

Når integrationen er skabt kan testdata indsættes via operationen ”import” som findes i servicen SagDokumentindeks

Type
Dataelementer
Input og Output
Teknisk beskrivelse
Servicen er udstillet med følgende sikkerhedsmodeller
  • Certifikat - AuthorityContext
  • SAML – Token

Læs mere om sikkerhedsmodellerne i Serviceplatformen opsætningsguide leverandoerer.

Servicens endpoint er følgende:

  • Produktionsmiljøet: https://prod.serviceplatformen.dk/service/SagDokument/DokumentIndeks/5
  • Testmiljøet: https://exttest.serviceplatformen.dk/service/SagDokument/DokumentIndeks/5
Vilkår for servicen
Anvendelse af servicen på testmiljøet

Der skal indgås serviceaftaler med servicen via STS Administration. Læs mere om hvordan der anmodes om serviceaftaler i Brugervejledning til administrationsmodulet.

Bemærk:

Det er anvenderes eget ansvar at levere testdata til indeksene via operationen importer.

Anvendelse af servicen på produktionsmiljøet

Der gælder særlige vilkår for anvendelse af Støttesystemet Sags- og Dokumentindeks. Vilkårene står beskrevet i Underbilag 2J – Vilkår for integration til støttesystemet Sags- og Dokumentindeks. Du finder vilkårene i bilagsfilen for integrationsbeskrivelsen (referencen i integrationsbeskrivelsen er [WSDL-EXT]).

Læs mere om Serviceplatformens generelle vilkår for leverandører her.

Læs mere om Serviceplatformens generelle vilkår for kommuner her.
UUID
b4a2e66a-f2e8-11e8-8eb2-f2801f1b9fd1
Aftaler
For at oprette Serviceaftaler på denne service, skal du logge på STS Administration.