Senest opdateret Status Type Beskrivelse Forventet afslutningstidspunkt
02/04/2019 09:09
Ventende
Information
Den 1. juni 2019 udfases TLS1.0 og TLS1.1 på Serviceplatformen. Fra den 1. juni er det derfor kun muligt at anvende TLS1.2. Dette vedrører både kommunikation med Serviceplatformens snitflader og brugergrænseflader. I forbindelse med denne sikkerhedsoptimering vil følgende krypteringsnøgler også blive udfaset: • TLS_RSA_WITH_AES_256_CBC_SHA • TLS_RSA_WITH_3DES_EDE_CBC_SHA I bedes venligst sikre, at jeres løsninger er opsat til at fungere med TLS1.2 og ikke anvender nævnte krypteringsnøgler fra den 1. juni 2019.
25/02/2019 12:57
Afsluttet
Servicevindue
Der er aftalt servicevindue for Serviceplatformens PROD miljø fra mandag d. 11. februar kl. 00:00 til mandag d. 11. kl. 05:00. Miljøet vil ikke være tilgængeligt i dette tidsrum. Der informeres om nedlukning og efterfølgende genetableret adgang umiddelbart før og efter afvikling af servicevinduet.
25/02/2019 12:59
Afsluttet
Servicevindue
Den 21. februar er der et ekstraordinært servicevindue på Adgangsstyrring i både EXTTEST og PROD. Adgangsstyring er også kendt som delsystermerne Context Handler og Security Token Service. Alle services der bruger tokens kan opleve problemer under servicevinduet. Servicevinduerne er lagt som følger: Ekstern Test: 17:30 - 18:30 Produktion: 19:30 - 20:30
27/02/2019 11:44
Afsluttet
Fejlmeddelelse
Opdatering: Service er tilgængelig, men der opleves lange svartider for nogle cvrnumre, da datafordeleren svarer meget langsomt. ############################# Servicen "CVR Online 3.0 (v. 2.1)" er midlertidigt ikke tilgængelig.
26/02/2019 10:56
Afsluttet
Fejlmeddelelse
OPDATERING: STS Administration og Serviceplatformen virker igen normalt og alle provisioneringer er afleveret. --------------------------------------------------------------------- STS Administration og Serviceplatformen kan ikke snakke med Context Handler og Adgangsstyring på nuværende tidspunkt. Konsekvensen er at ændringer som gemmes i STS Administration ikke træder i kraft i Context Handler og Adgangsstyring som forventet. KMD er orienteret og arbejder på sagen. Ændringer i STS Administration gemmes korrekt og vil blive sendt til Context Handler og Adgangsstyring når systemerne igen virker normalt.
28/02/2019 14:47
Afsluttet
Fejlmeddelelse
OPDATERING: Problemet er nu løst. ------------------------------------------------------------------- Serviceplatformen har på nuværende tidspunkt problemer med trække "on-behalf-of" tokens. Dette medfører at KMD Sag ikke kan opdatere "Sag- og Dokument Indeks" og "Ydelses Indeks" som normalt. Konsekvensen er at de to services "Sag- og Dokument Indeks" og "Ydelses Indeks" på Serviceplatformen kan vise data som ikke er opdateret.
11/03/2019 09:00
Afsluttet
Servicevindue
Den 8 og 9 marts er der et servicevindue i både EXTTEST og PROD. I servicevinduet kan der opleves utilgængelighed og ustabil drift i Ekstern test og Produktionsmiljøerne, på Beskedfordeler, Klassifikation, Organisation, Sags- og Dokumentindeks samt Ydelsesindeks, mens Adgangsstyring ikke vil være berørt. Der gennemføres følgende opdatering: SDY version 3.0.4 Der er følgende servicevinduer: Ekstern test: 08.03.2019 kl. 23.00 til 09.03.2019 kl. 01.00 Produktion: 09.03.2019 kl. 00.00 til 09.03.2019 kl. 02.00
11/03/2019 09:44
Afsluttet
Servicevindue
--------- Servicevinduet er nu afsluttet --------- Der er aftalt servicevindue for Serviceplatformens PROD miljø fra mandag d. 11. marts kl. 00:00 til mandag d. 11. kl. 05:00. Miljøet vil ikke være tilgængeligt i dette tidsrum. Der informeres om nedlukning og efterfølgende genetableret adgang umiddelbart før og efter afvikling af servicevinduet. I forbindelse med release af SP2019-03 deployes en opdateret version af Terminalservice v.4 og v.5. Bemærk at status på ”Find Service” fanebladet på Serviceplatformens hjemmeside vil vise rød indtil der er aftalt og godkendt serviceaftale for overvågning.
11/03/2019 09:00
Afsluttet
Servicevindue
Serviceplatformen vil være nede 18-03-2019 fra kl. 03 til 06 pga. planlagt patchning.
11/03/2019 09:00
Afsluttet
Servicevindue
Serviceplatformen indleder nu servicevinduet for installation af release SP2019-3. Alle service vil være offline i servicevinduets tidrum.
18/03/2019 15:33
Afsluttet
Servicevindue

Releasenote med indhold kan findes: her

Installationen af Serviceplatformen SP2019-3 er nu gennemført succesfuldt i PROD miljøet og servicevinduet afsluttes.

Installationen er forløbet planmæssigt og alle prober er grønne.

Releasen indeholder ikke nye services, men se releasenoten for yderligere information om indhold.

13/03/2019 12:16
Afsluttet
Fejlmeddelelse
Datafordeleren svarer igen normalt og servicen er igen tilgængelig. ------------------------------------------------------------- Servicen "CVR Online 3.0 (v. 2.1)" er midlertidigt ikke tilgængelig.
27/03/2019 13:37
Afsluttet
Servicevindue
Fredag den 15. marts 2019 fra kl. 22.00 til lørdag den 16. februar 2019 kl. 06.00 implementeres release STS2019-03 i Støttesystemernes ekstern testmiljø og produktionsmiljø. Der gennemføres følgende opdateringer:   KLA version 2.3.7 + 3.0.3   ORG version 2.3.7 + 3.1.1   SDY version 2.3.4 +3.0.5   Der er følgende servicevinduer: Ekstern test: 15.03.2019 kl. 22.00 til 16.03.2019 kl. 04.30 Produktion: 16.03.2019 kl. 00.00 til 16.03.2019 kl. 06.00   I servicevinduet kan der opleves utilgængelighed og ustabil drift i Ekstern test miljø og Produktionsmiljø på Beskedfordeler, Klassifikation, Organisation, Sags- og Dokumentindeks samt Ydelsesindeks, mens Adgangsstyring ikke vil være berørt.
18/03/2019 15:33
Afsluttet
Fejlmeddelelse
Opdatering: Servicen er igen stabil Kilde/leverandør: CVR Online Konsekvens for Serviceplatformen: CVR Online 3.0 (SF1530) er ustabil/utilgængelig Beskrivelse: CVR Online svarer langsomt eller svarer slet ikke, og som konsekvens kan servicen, CVR Online 3.0 være ustabil. Hændelsen er registreret den 18/03/2019 14:30. For at se nuværende status gå venligst til Find Service på https://www.serviceplatformen.dk.
19/03/2019 10:35
Igang
Fejlmeddelelse
OPDATERING: Fejlen er identificeret og der er fundet en midlertidig løsning, som gør at nye debitorkrav behandles korrekt. Gamle debitorkrav bliver behandlet bagefter og i små portioner. Vi kan se at der ligger debitorkrav tilbage fra den 27. februar 2019. Tidshorisonten for behandling af de gamle debitorkrav er op til ca. 5 døgn. Bemærk at I vil opleve dupletter i debitorkravene, indtil de gamle debitorkrav er færdigbehandlet. ------------------------------------------- Serviceplatformen oplever på nuværende tidspunkt fejl på integrationen "SF1590_B - ØiR Service", som omhandler afsendelse af debitorregistreringer fra det fælles bibliotek (FBS) til kommunernes debitor system.
Viser 1 - 15 af 3012Næste